Nowości

Liposomalna witamina C - działanie, właściwości, występowanie

 

Liposomalna witamina C to nic innego jak cząsteczki witaminy C w otoczce lipidowej. Taka forma nie drażni żołądka i jest o wiele lepiej przyswajana niż tradycyjna witamina C w pastylkach (nawet do 98% wchłanialności do organizmu). Sama zaś witamina C (kwas askorbinowy) jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania człowieka. Ponieważ nie jest wytwarzana przez nasz organizm – musi być ona dostarczana wraz z pożywieniem.

Działanie

Pierwsza myśl, jaka zwykle przychodzi nam do głowy na hasło „witamina C” to „odporność”. I oczywiście jest to prawidłowe skojarzenie, ale kwas askorbinowy ma o wiele więcej zalet – ułatwia gojenie się ran, wspomaga wchłanianie się do organizmu żelaza, wzmacnia zęby i dziąsła (m.in. pomaga zapobiegać próchnicy), a nawet wpływa pozytywnie na psychikę. Ponadto jest skutecznym przeciwutleniaczem, a zatem zapobiega procesom starzenia skóry (stąd zastosowanie witaminy C w przemyśle kosmetycznym).

Występowanie

Naturalnym źródłem witaminy C są warzywa i owoce. Dowiedziono, że największą zawartość (na 100 g) mają: acerola (1000-4500 mg), camu camu (1230-2060 mg), dzika róża (250-800 mg), rokitnik (200-315 mg), i czarna porzeczka (150-300 mg). Bogate w witaminę C są także następujące cytrusy: pomelo (61 mg), cytryna (53 mg), pomarańcza (50 mg), grejpfrut czerwony i biały (34-38 mg), limonka (29 mg), a także mandarynki (27 mg).

Mało kto wie, że znakomitym źródłem witaminy C są pomidoryzielona papryka i kapusta (zwłaszcza kiszona – 18 mg w 100 g), a także kiwijagodybrokułyjabłkaszparagi czy szpinak. 12 mg w 100 g warzywa to dawka witaminy C dla ziemniaków. Warto tu jednak wiedzieć, że im dłużej ziemniaki są przechowywane, tym bardziej spada ilość witaminy w nich zawartej. Wśród roślin (drzew i krzewów) bogatych w witaminę C wymienia się (poza wspomnianym już rokitnikiem): berberysjarzębinężurawinę i kalinę.

Należy jednak pamiętać, że zawarta w pożywieniu witamina C jest niezwykle wrażliwa na wysoką temperaturę i bezpośredni kontakt z powietrzem. Oznacza to, że najlepiej przyswajamy ją spożywając świeże warzywa i owoce. Przykładowo cytryna dodana do gorącej herbaty nie zawiera już w sobie takiej ilości witaminy, jakiej byśmy się spodziewali.

Właściwości

Choć wszyscy doskonale wiemy, jak ważne dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu jest codzienne dostarczanie odpowiedniej ilości witaminy C, to jednak często przypominamy sobie o tym, gdy dają nam o sobie znać jej niedobory. Sygnały, które powinny nas zaniepokoić to: brak apetytu, zmęczenie, osłabienie, przygnębienie, apatia, zmniejszona odporność organizmu, trudność w gojeniu się ran, bóle stawów i mięśni, łatwość występowania siniaków czy drażliwość i nerwowość. Niedobór witaminy C może doprowadzić do niebezpiecznej niedokrwistości, pękania naczyń krwionośnych, szkorbutu czy astmy.

Warto mieć na uwadze, że zapotrzebowanie organizmu na kwas askorbinowy wzrasta w przypadku kobiet w ciąży lub karmiących piersią, a także u osób starszych, chorych na cukrzycę czy cierpiących na nadciśnienie tętnicze. Większą dzienną dawkę witaminy C powinny ponadto przyjmować osoby poddane długotrwałemu wysiłkowi fizycznemu, jak również osoby palące papierosy.

Nadmierne dawki witaminy C u osób z wrażliwym żołądkiem mogą z kolei powodować nudności, biegunkę lub wymioty. Zwykle jednak nadmiar jest wydalany wraz z moczem. Należy jednak skrupulatnie przestrzegać dawkowania w przypadku osób ze skłonnością do powstawania kamieni nerkowych oraz kobiet w ciąży.

W codziennej diecie warto dbać o dostarczanie właściwej ilości kwasu askorbinowego w pożywieniu. Pomocne w tym będą oczywiście świeże owoce i warzywa (zgodnie z zasadą – im mniejsza obróbka termiczna – tym więcej witaminy).

Kiedy ilość witaminy C pochodząca z produktów naturalnych nie jest wystarczająca i pojawiają się niepokojące sygnały jej niedoboru, najlepszym rozwiązaniem jest udanie się do lekarza-internisty. Zaleci on odpowiednią suplementację witaminy C. Warto jednak pamiętać o ogromnej różnicy w przyswajalności do organizmu pomiędzy „zwykłą” a liposomalną witaminą C.

 

Jak chronić dziecko przed szkodliwym promieniowaniem UV?

Wszyscy potrzebujemy ekspozycji na słońce – to najlepsze źródło cennej witaminy D, która pełni w naszym organizmie szereg istotnych funkcji. Dla dzieci jest ona ważna w szczególności, gdyż pomagając we wchłanianiu wapnia, przyczynia się do wzrostu i wzmocnienia kości. Zbyt długie przebywanie na słońcu może jednak poważnie szkodzić wrażliwej jeszcze skórze malucha. Co zrobić, aby nasze dziecko było bezpieczne podczas letnich zabaw na dworze?

 

1. Niebezpieczne promieniowanie

Na światło słoneczne składają się trzy rodzaje promieniowania ultrafioletowego: UVA, UVB oraz UVC. W jaki sposób oddziałują one na nasze ciało? Pierwsze z nich odpowiada przede wszystkim za proces starzenia się skóry, gdyż wnikając w jej głębsze warstwy, doprowadza do uszkodzenia zawartych w niej włókien kolagenowych. Może ono także wywoływać reakcję alergiczną objawiającą się zaczerwieniem i swędzeniem. Za wytwarzanie pigmentu dającego efekt opalenizny jest odpowiedzialne natomiast promieniowanie UVB. To właśnie ono stymuluje produkcję witaminy D, która zapobiega powstawaniu krzywicy. Należy jednak pamiętać, że aby proces ten mógł mieć miejsce, wystarczy niewielka dawka promieniowania słonecznego. Promieniowanie UVB stanowi jednocześnie główną przyczynę oparzeń słonecznych, na które dzieci są podatne w o wiele większym stopniu niż dorośli. Ostatni rodzaj promieniowania nie wykazuje negatywnego wpływu na skórę.

2. Melanina – pierwsza linia obrony

Melanina jest znajdującym się w naszej skórze pigmentem, który warunkuje jej odcień. Jej głównym zadaniem jest ochrona komórek skóry przed działaniem szkodliwego promieniowania. Ilość melaniny zwiększa się podczas opalania – zmieniający się pod wpływem ekspozycji na słońce kolor skóry jest zatem cieszącym oko mechanizmem obronnym. Im skóra dziecka jest bledsza, tym tego typu płaszcz ochronny słabszy, dlatego tym bardziej powinniśmy skupić się na zapewnieniu mu odpowiedniej osłony. Osoby z niskim poziomem melaniny są w o wiele większym stopniu narażone na oparzenia słoneczne, które stają się jeszcze bardziej niebezpieczne, kiedy na ich ciele występuje duża ilość pieprzyków lub innego typu znamion.

3. Jak chronić dziecko przed słońcem?

Aby nie narazić malucha na przykre konsekwencje nadmiernych kąpieli słonecznych, warto przestrzegać kilku zasad. Po pierwsze, pamiętajmy, by unikać długotrwałego przebywania z dzieckiem w pełnym słońcu w tych porach dnia, kiedy promieniowanie jest najsilniejsze, tj. między godziną 10.00 a 16.00. Większość uszkodzeń skóry następuje właśnie na skutek nierozważnych zabaw w niezacienionych miejscach, a nie, jak wierzą niektórzy, w czasie zabaw na plaży. Niezmiernie istotne jest stosowanie odpowiednich kremów ochronnych. Najczęściej pamiętamy o nich, co prawda, kiedy wychodzimy z maluchem w słoneczne dni, jednak nie zawsze zdajemy sobie sprawę z tego, że kiedy niebo jest zachmurzone, promieniowanie UV w dalszym ciągu stanowi dla nas i dla naszej pociechy zagrożenie. Złudne poczucie bezpieczeństwa daje także wiatr, który chłodzi skórę, ale nie zapewnia jej osłony.

Jak wybrać najlepszy kosmetyk ochronny dla dziecka? Opcji jest wiele. Możemy sięgnąć po preparaty organiczne albo mineralne, w balsamie lub sprayu, odporne na pot i działanie wody. Najbardziej istotny jest jednak stopień ochrony przed UV. Zanim wybierzemy krem z filtrem dla dziecka, spójrzmy na wysokość faktora. SPF nie powinien być niższy niż 30, w przypadku młodszych dzieci warto sięgnąć po kosmetyk ochronny o najsilniejszym działaniu. Należy aplikować go na buzię dziecka, a także ramiona, szyję, plecy i nogi.

Warto zadbać także o odpowiedni ubiór. Najlepiej zakładać dziecku jasne, zwiewne stroje wykonane z nieprzezroczystych materiałów. Nie zapominajmy także o nakryciu głowy, najlepiej z zasłaniającym twarz, szerokim rondem. Jeżeli natomiast wybieramy się z dzieckiem do piaskownicy czy na piknik, to zabierzmy ze sobą ochronny parasol.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   Przy wyborze kremu do opalania należy zwrócić uwagę aby preparat zawierał SPF 50 (wskaźnik ochrony przeciwsłonecznej) oraz filtry UVA i UVB. Proszę również pamiętać, iż preparat w 100% nie zatrzyma promieni słonecznych. Skórę należy chronić przed promieniowaniem ultrafioletowym UVA i UVB przez cały rok, a nie tylko w okresie letnim lub podczas wyjazdu na urlop.

 

 

    

 

 CO TO JEST HOMOCYSTEINA?

 

 

 

 

Homocysteina to aminokwas, który znajduje się w organizmie człowieka. We krwi możemy go znaleźć w sytuacji kiedy spożywamy pokarmy, w których znajduje się białko. Homocysteina potrzebna jest do poprawnej pracy organizmu, jednak jej nadmiar może poważnie uszkodzić naczynia krwionośne i podobnie jak wysoki poziom złego cholesterolu wywoływać miażdżycę oraz problemy zakrzepowe. W wielu sytuacjach to własnie stężenie homocysteiny, wiąże się z wystąpieniem zawału serca. Nazywana jest ona wrogiem numer jeden dla naszego serca oraz naczyń krwionośnych, które pod jej wpływem stają się mniej elastyczne. Niestety wśród ludzi wiedza na temat hiperhomocysteinemii jest wciąż bardzo niewielka. 

Mutacja genu MTHFR podnosi poziom homocysteiny

W normalnych warunkach gen MTHFR odpowiedzialny jest utrzymywanie prawidłowego stężenia tego aminokwasu we krwiobiegu. Jednak jego uszkodzenie przynosi zupełnie odwrotny skutek. Mutacja genu powoduje, że kwas foliowy jest źle wchłaniany, a homocysteina nie ma możliwości przekształcenia się w metioninę. To właśnie brak odpowiedniej ilości kwasu foliowego stanowi jedną z głównych przyczyn hiperhomocysteinemii. Wysokie stężenie homocysteiny można obniżyć poprzez dostarczanie organizmowi odpowiedniej dawki witaminy B6, B12 oraz kwasu foliowego.  

Należy podkreślić, że przyjmowanie dużych dawek kwasu fiolowego u osób z mutacją w genie MTHFR nie spowoduje, że hiperhomocysteinemia zostanie wyleczona. Wręcz odwrotnie - nadmierne ilości kwasu foliowego mogą bardziej zaszkodzić niż pomóc. Aby pacjentowi można było przepisać "specjalny" kwas foliowy, należy najpierw dowiedzieć się, czy posiada on uszkodzony gen. W tym celu zlecane są badania genetyczne. 

BADANIE POZIOMU HOMOCYSTEINY - WSKAZANIA

Prawidłowy poziom homocysteiny zapewnia prawidłową budowę i regenerację tkanek, jednak aminokwas ten może być także czynnikiem drażniącym, który w nadmiarze prowadzi do uszkodzenia lub osłabienia budowy tętnic wieńcowych (ulegają zamknięciu i przestają być drożne). Na laboratoryjny pomiar stężenia homocysteiny kieruje się w sytuacjach:

  • rozszerzonej oceny czynników ryzyka chorób układu krążenia – u młodych osób, u których wystąpił zawał mięśnia sercowegoudar mózgu, obciążonych rodzinnie dużym ryzykiem wystąpienia choroby sercowo-naczyniowej (nagłe zgony u członków rodziny, szczególnie w młodym wieku);
  • diagnostyki niedoboru witaminy B12 i kwasu foliowego;
  • podejrzenia wrodzonych zaburzeń przemiany homocysteiny – homocysteinurii.

Ponadto badanie homocysteiny wykonuje się u osób:

  • niedożywionych,
  • starszych,
  • alkoholików,
  • narkomanów.

Czasami homocysteina oznacza jest również u niemowląt z podejrzeniem homocysturii (wrodzona choroba metaboliczna) charakteryzującej się niewłaściwym metabolizmem aminokwasu metioniny. Zdiagnozowanie podwyższonego stężenia homocysteiny we krwi i moczu jest wskazaniem do wdrożenia leczenia, które ma na celu spowolnienie rozwoju choroby. 

JAK WYGLĄDA BADANIE HOMOCYSTEINY?

Badanie poziomu homocysteiny polega na pobraniu krwi z żyły łokciowej od pacjenta, który na czczo jest co najmniej od ośmiu godzin. Nie należy pić nic oprócz wody! Bada się surowicę i na podstawie analizy podaje wynik badania. Możliwe jest również równoczesne zbadanie homocysteiny we krwi i moczu. U zdrowej osoby homocysteina nie powinna znajdować w moczu, w innym wypadku świadczy to zawsze o pewnych nieprawidłowościach. Przyjmuje się, że u zdrowej osoby dorosłej normą jest wynik poniżej 15 µmol/l.  Zawsze przed badaniem należy skonsultować z lekarzem, ponieważ niektóre leki, łącznie z ziołowymi i tymi bez recepty, mogą wpływać na wynik badania. 

Uwagi: Kwas foliowy powoduje obniżenie stężenia homocysteiny. Podanie metioniny pomaga wykryć osoby z latentnymi zaburzeniami przemian homocysteiny.

Homocysteina - normy

Norma we krwi: 5 - 14 mol/l. Jednak już ok. 11 - 13 mol/l może zacząć uszkadzać tkanki.

CO OZNACZA WYSOKI POZIOM HOMOCYSTEINY?

Podwyższone stężenie homocysteiny we krwi, może być spowodowane:

  • spożywaniem dużej ilości kofeiny,
  • paleniem tytoniu,
  • przyjmowaniem niektórych leków,
  • niedoborem witamin, których brakuje w diecie (B6, B12 oraz kwas foliowy),
  • czynnikami genetycznymi.

Wysoki poziom homocysteiny zwiększa prawdopodobieństwo zawału serca, jednocześnie obniżając przeżywalność po zawale.

Również choroby takie jak:

 

Kontakt

News
LECZENIE PIJAWKĄ LEKARSKĄ

Rejestracja telefoniczna:

         

  Kontakt: 606 992 685 

 

Więcej informacji w zakładce 

       

          HIRUDOTERAPIA 

 

ANALIZA STANU ORGANIZMU

 

Fachowa, kompleksowa analiza stanu zdrowia przy pomocy Analizatora Kwantowego , dzięki której otrzymasz podstawowe informacje dotyczące kondycji Twoich organów oraz braków w witaminach  i mikroelementach. Analiza pozwala wykryć takie problemy jak zakwaszenie organizmu, zanieczyszczenie toksynami, niedoczynność i osłabienie organów wewnętrznych.

 

                                                

Analiza wykonywana przy pomocy Analizatora Kwantowego jest :

  • Szybka – trwa ok 30 min-60 min wraz z komentarzem specjalisty ds. kwantowej diagnostyki komputerowej
  • Kompleksowa - daje niezwykle szeroką informację o tym co się dzieje w całym organizmie
  • Ekonomiczna - wyniki pokrywają się z wynikami badań laboratoryjnych
  • Bezpieczna
  • Skuteczna

 

Podczas analizy otrzymasz następujące informacje dotyczące Twojego organizmu:

  • Układ krążenia i naczyń mózgowych
  • Funkcje przewodu pokarmowego
  • Funkcja jelit
  • Funkcje wątroby
  • Funkcje pęcherzyka żółciowego
  • Funkcje trzustki
  • Funkcje nerek
  • Funkcje płuc
  • Mózg
  • Układ kostny
  • Gęstość mineralna kości
  • Choroby reumatyczne kości
  • Indeks wzrostu kostnego
  • Cukier we krwi
  • Pierwiastki śladowe
  • Witaminy
  • Aminokwasy
  • Koenzymy
  • Układ hormonalny
  • Układ odpornościowy
  • Tarczyca
  • Toksyny
  • Metale ciężkie
  • Ogólny stan fizyczny
  • Alergeny
  • Otyłość
  • Skóra
  • Funkcje oczu
  • Kolagen
  • Meridiany i rozgałęzienia
  • Impulsy naczyń mózgowych
  • Lipidy we krwi
  • Ginekologia /
  • Prostata
  • Męskie funkcje rozrodcze
  • Sperma i plemniki
  • Piersi
  • Cykl menstruacyjny
  • Skład ciała

 

Badanie obejmuje: 

- indywidualne podejście do klienta 

- zalecenia terapeutyczne oparte na naturalnych preparatach 

- ustalenie planu terapii przez cały czas kuracji 

- stały kontakt podczas kuracji

- fachowe prowadzenie klienta podczas całej kuracji aż do uzyskania

zamierzonych efektów

 

Więcej informacji w zakładce:

 

ANALIZA STANU ZDROWIA 

    Zadzwoń      696-056-052