Nowości

Jak dawkować witaminę D3 u dorosłych, dzieci i niemowląt?

Witamina D odgrywa bardzo ważną rolę w naszym organizmie. Wpływa ona na wiele układów wewnątrz organizmu, dlatego należy dbać o jej prawidłowy poziom każdego dnia. Odpowiada ona między innymi za:

  • zwiększanie poziomu wapnia i fosforu we krwi (resorpcja z jelit, wchłanianie zwrotne z kanalików nerkowych, regulacja kościotworzenia),
  • wzmacnianie kości,
  • zdrowie zębów,
  • zapobieganie rozwojowi cukrzycy,
  • prawidłową budowę skóry (zapobiega łuszczycy, stanom zapalnym skóry),
  • wspieranie układu sercowo-naczyniowy,
  • funkcjonowanie układu odpornościowego,
  • stabilizację ciśnienia krwi (chroni przed nadciśnieniem),
  • zapobieganie chorobie Alzheimera.

Badania prowadzone w ostatnich latach wykazały, iż spektrum działania witaminy D jest o wiele szersze. Jej niedobór uważa się za czynnik ryzyka wystąpienia takich chorób jak:

  • infekcje związane z niedoborami odporności (!) (np.: u dzieci)
  • nowotwory (rak brzmi poważniej)
  • cukrzyca typu 1 i 2
  • nadciśnienie tętnicze
  • choroba sercowo-naczyniowa
  • choroby autoimmunologiczne (alergie, AZSy)
  • choroby metaboliczne
  • niektóre schorzenia neurologiczne i psychiatryczne

Jak dawkować witaminę D? 

Zacznijmy od oficjalnych zaleceń – ile, kiedy i komu?

1. Noworodki i donoszone niemowlęta (0-12 miesięcy)

  • Suplementacja od pierwszych dni życia do 6m. niezależnie od sposobu karmienia – 400 j.m./dobę
  • Między 6-12 mż. 400-600 j.m./dobę
    • dopasowujemy dawkę do dawki witaminy D podawanej z pokarmem – np z mieszanką mlekozastępczą

Dla wcześniaków (!) istnieją oddzielne wytyczne – u dzieci urodzonych przed czasem dawkę ustala lekarz; pozwolę sobie nie poruszać tego tematu (głodnych wiedzy odsyłam do wytycznych – link na końcu wpisu).

2. Dzieci (1-10 lat)

  • U dzieciaków:Jeśli powyższe wytyczne dotyczące nasłonecznienia nie są spełnione (!),  zalecana jest suplementacja 600-1000 j.m./dzień, w zależności od masy ciała (!) i spożycia witaminy D przez cały rok
    • zdrowych
    • opalających się z odsłoniętymi przedramionami i nogami przez minimum 15 minut między 10.00 a 15.00
    • bez kremu ochronnego w okresie od maja do września
    • suplementacja nie jest konieczna, choć nadal zalecana i bezpieczna

3.Młodzież (11-18 lat)

  •   U  nastolatków:  Jeśli powyższe wytyczne dotyczące nasłonecznienia nie są spełnione (!), zalecana jest suplementacja 800-2000 jm/dobę, w zależności od masy ciała i spożycia witaminy D przez cały rok.
    • zdrowych
    • opalających się z odsłoniętymi przedramionami i nogami przez co najmniej 15 minut w godzinach od 10.00 do 15.00
    • bez kremu ochronnego w okresie od maja do września
    • suplementacja nie jest konieczna, choć nadal zalecana i bezpieczna

4. Dorośli (19-65 lat)

  •   U  dorosłych:  Jeśli powyższe wytyczne dotyczące nasłonecznienia nie są spełnione (!), zalecana jest suplementacja 800-2000 jm/dobę, zależnie od masy ciała (!) i spożycia witaminy D przez cały rok
    • zdrowych
    • opalających się z odsłoniętymi przedramionami i nogami przez co najmniej 15 minut między godziną 10.00 a 15.00
    • bez kremu ochronnego w okresie od maja do września (!)
    • suplementacja nie jest konieczna, choć nadal zalecana i bezpieczna

4. Seniorzy (>65-75 lat) oraz osoby o ciemnej karnacji

  • Ze względu na zmniejszoną skuteczność syntezy skóry (!) zalecana jest suplementacja witaminy D w dawce 800-2000 jm na dobę w zależności od masy ciała i spożycia witaminy D3 przez cały rok.

5. Najstarsi seniorzy (>75 lat)

  •  Ze względu na zmniejszoną skuteczność syntezy skóry (!) potencjalne złe wchłanianie (!) i zmieniony metabolizm (!) witaminy D, zalecana jest suplementacja 2000-4000 j.m. na dobę w zależności od masy ciała i spożycia witaminy D przez cały rok.
  • EDIT! Obecnie zalecaną maksymalną dawką suplementów diety jest 2 000 j. m. – ale zwłaszcza u osób starszych suplementacja powinna być prowadzona pod kontrolą lekarza, który na podstawie wyników badania dobierze odpowiednią dawkę i będzie monitorował kurację – tak, aby nie przekroczyć optymalnych stężeń.

6. Kobiety w ciąży i karmiące

  •   Kobiety planujące ciążę powinny otrzymywać właściwą dawkę witaminy D, taką samą jak w ogólnej populacji dorosłych, jeśli jest to możliwe w oparciu o wyniki badania poziomu witaminy D (!)
  •   Gdy ciąża zostanie potwierdzona, suplementację należy przeprowadzić w oparciu o badanie poz. witaminy D, w celu utrzymania optymalnych stężeń w zakresie > 30-50 ng/ml (!)
  •   Jeżeli ocena stężenia witaminy D we krwi (na podstawie badania metabolitu 25 (OH) D) nie jest możliwa, zaleca się stosowanie witaminy D w dawce 2000 jm/dobę, w okresie ciąży (!) i laktacji (!)

W tej części wytycznych widać największe zmiany – zaleca się rutynowe badania poziomu witaminy D przed ciążą oraz w okresie jej trwania (!)

 

Kiedy przyjmować witaminę D? Rano czy wieczorem? Czy to ma znaczenie?

Pora przyjmowania nie ma znaczenia – zaleca się natomiast, aby przyjąć witaminę D z posiłkiem zawierającym tłuszcz – co ma poprawić jej wchłanianie.

Witamina D i tak kumuluje się w organizmie i organizm sam sobie steruje jej uwalnianiem i działaniem.

 

Co 2 tygodnie zapraszamy na kolejne tematy
z zakresu medycyny naturalnej : )

Kontakt

News
LECZENIE PIJAWKĄ LEKARSKĄ

Rejestracja telefoniczna:

         

  Kontakt: 606 992 685 

 

Więcej informacji w zakładce 

       

          HIRUDOTERAPIA 

 

ANALIZA STANU ORGANIZMU

 

Fachowa, kompleksowa analiza stanu zdrowia przy pomocy Analizatora Kwantowego , dzięki której otrzymasz podstawowe informacje dotyczące kondycji Twoich organów oraz braków w witaminach  i mikroelementach. Analiza pozwala wykryć takie problemy jak zakwaszenie organizmu, zanieczyszczenie toksynami, niedoczynność i osłabienie organów wewnętrznych.

 

                                                

Analiza wykonywana przy pomocy Analizatora Kwantowego jest :

  • Szybka – trwa ok 30 min-60 min wraz z komentarzem specjalisty ds. kwantowej diagnostyki komputerowej
  • Kompleksowa - daje niezwykle szeroką informację o tym co się dzieje w całym organizmie
  • Ekonomiczna - wyniki pokrywają się z wynikami badań laboratoryjnych
  • Bezpieczna
  • Skuteczna

 

Podczas analizy otrzymasz następujące informacje dotyczące Twojego organizmu:

  • Układ krążenia i naczyń mózgowych
  • Funkcje przewodu pokarmowego
  • Funkcja jelit
  • Funkcje wątroby
  • Funkcje pęcherzyka żółciowego
  • Funkcje trzustki
  • Funkcje nerek
  • Funkcje płuc
  • Mózg
  • Układ kostny
  • Gęstość mineralna kości
  • Choroby reumatyczne kości
  • Indeks wzrostu kostnego
  • Cukier we krwi
  • Pierwiastki śladowe
  • Witaminy
  • Aminokwasy
  • Koenzymy
  • Układ hormonalny
  • Układ odpornościowy
  • Tarczyca
  • Toksyny
  • Metale ciężkie
  • Ogólny stan fizyczny
  • Alergeny
  • Otyłość
  • Skóra
  • Funkcje oczu
  • Kolagen
  • Meridiany i rozgałęzienia
  • Impulsy naczyń mózgowych
  • Lipidy we krwi
  • Ginekologia /
  • Prostata
  • Męskie funkcje rozrodcze
  • Sperma i plemniki
  • Piersi
  • Cykl menstruacyjny
  • Skład ciała

 

Badanie obejmuje: 

- indywidualne podejście do klienta 

- zalecenia terapeutyczne oparte na naturalnych preparatach 

- ustalenie planu terapii przez cały czas kuracji 

- stały kontakt podczas kuracji

- fachowe prowadzenie klienta podczas całej kuracji aż do uzyskania

zamierzonych efektów

 

Więcej informacji w zakładce:

 

ANALIZA STANU ZDROWIA 

    Zadzwoń      696-056-052